Regulamin Sklepu Internetowego mojerozmaiterzeczy.pl

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem: mojerozmaiterzeczy.pl („Sklep”) oraz zasady zawierania umów sprzedaży na odległość między Sprzedawcą a Klientem.
  2. Sklep prowadzony jest przez Karolinę Malanowską-Chmielę prowadzącą działalność nierejestrowaną „Moje Rozmaite Rzeczy”, Zachodnia 50/64, 53-622 Wrocław. Kontakt: e-mail: mojerozmaiterzeczy@gmail.com lub formularz na stronie Kontakt.
  3. Warunkiem korzystania ze Sklepu i składania Zamówień, zawierania Umów i dokonywania reklamacji jest akceptacja niniejszego regulaminu. Akceptacja oznacza zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązanie się Klienta do ich przestrzegania.
  4. Reklamacji można dokonywać porzez kontakt ze Sprzedawcą za pomocą telefonu lub adresu e-mail podanego w punkcie 2 zgodnie z postanowieniami regularminu z sekcji 7 Reklamacje i zwroty.
  5. Zabrania się korzystania ze Sklepu w sposób łamiący prawo oraz zakłócający jego funkcjonowanie.
  6. Składanie zamówień i zawieranie Umów odbywa się po uprzednim założeniu Konta na platformie sklepu internetowego.
  7. Celem usunięcia Konta, należy poinformować Sprzedawcę poprzez kontakt za pośrednictwem telefonu lub adresu e-mail wymienionego w punkcie 2.

2. Definicje

  1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, składająca zamówienie w ramach Sklepu.
  2. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Sprzedawca – Karolina Malanowska-Chmiela, prowadząca działalność nierejestrowaną Moje Rozmaite Rzeczy oraz sklep internetowy: mojerozmaiterzeczy.pl
  4. Umowa – umowa sprzedaży zawierana na odległość między Sprzedawcą a Klientem, w której przedmiotem jest sprzedaż towarów oferowanych w Sklepie.
  5. Konto – konto Klienta założone na platformie internetowej Sklepu.
  6. Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem mojerozmaiterzeczy.pl oraz jego odpowiednich podstronach, za pośrednictwem którego można dokonywać Zamówień i zakupów Towarów
  7. Towar – rzeczy zakupione lub dostępne w Sklepie.
  8. Zamówienie – wola Klienta co do zawarcia Umowy i wykonania świadczenia na rzecz Klienta na warunkach zawartych w regulaminie.
  9. Formularz Zamówienia – formularz dostępny na platformie Sklepu, za pomocą którego Klient może dokonać Zamówienia i zawrzeć Umowę.
  10. Dowód Sprzedaży – rachunek uproszczony wystawiany przez Sprzedawcę dołączony do Zamówienia zawierający niżej wymienione dane:
    1. datę wystawienia
    2. imię i nazwisko sprzedawcy oraz nabywcy
    3. nazwę towaru
    4. cenę jednostkową
    5. wartość sprzedaży
    6. podpis sprzedawcy
  11. Płatność – wpłata na konto Sprzedający za pośrednictwem dostępnych w sklepie form płatności.

3. Minimalne wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu potrzebne są:
    1. dostęp do internetu za pośrednictwem urządzenia typu komputer stacjonalny, laptop, inne urządzenia przenośne w tym odpowiednie wyposażenie umożliwiające wypełnianie formularzy niezbędnych do złożenia zamówienia w ramach sklepu
    2. aktualna wersja przeglądarki internetowej pozwalająca na przeglądanie stron internetowych i obsługująca pliki cookies np. Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari.
    3. działające konto poczty e-mail do którego Klient ma dostęp
  2. Sprzedawca stosuje odpowiednie zabezpieczenia techniczne, chroniące dane osobowe i informacje Klienta przed nieuprawnionym dostępem, zmianami lub usunięciem.
  3. Z uwagi na charakter oferowanych Towarów, ich kolor może różnić się w zależności od ustawień monitora Klienta.

4. Oferta i zawarcie umowy sprzedaży na Towary

  1. Oferta Sklepu jest składana przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej i jest ważna do czasu jej wycofania ze Sklepu lub zmiany w Sklepie przez Sprzedawcę.
  2. W sklepie dostępne są następujące Towary:
    1. ręcznie wykonana biżuteria z kamieni naturalnych, szklanych, stali chirurgicznej oraz innych surowców w zależności od rodzaju Towaru,
    2. ręcznie wykonane akcesoria np. gumki do włosów typu scrunchie, kosmetyczki lub inne szyte produkty
    3. ręcznie malowana odzież
  3. Dokładna specyfikacja każdego z Towarów znajduje się na podstronie dedykowanej danemu Towarowi.
  4. Towary sprzedawane w Sklepie nie są przeznaczone dla dzieci o ile specyfikacja Towaru nie stanowi inaczej.
  5. Zamówienie jest składane przez Klienta poprzez formularz dostępny na stronie Sklepu. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych danych umożliwiających realizację zamówienia.
  6. Aby złożyć Zamówienie, koniecznym jest aby Klient podał następujące dane w formularzach:
    1. imię i nazwisko i/lub nazwa firmy
    2. adres
    3. numer telefonu
    4. adres e-mail
    5. akceptacja regulaminu niezbędna do wykonania zamówienia
  7. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta.

5. Zamówienia spersonalizowane

  1. W ofercie sklepu dostępne są również Towary spersonalizowane wykonywane na indywidualne zamówienie klienta
  2. Wykonanie zamówienia indywidualnego odbywa się poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie sklepu. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych danych umożliwiających realizację zamówienia.
  3. Po przesłaniu formularza, Sprzedawca zobowiązuje się do odpowiedzi na nadesłany formularz w ciągu 5 dni roboczych.
  4. Sprzedawca w odpowiedzi na formularza zamówienia indywidualnego informuje o:
    1. dostępnym terminie realizacji
    2. cenie, którą należy zapłacić za wykonane zamówienie
    3. dalszych krokach, które zostaną podjęte w toku realizacji zamówienia – kroki te zależą od rodzaju złożonego zamówienia
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia indywidualnego w wypadku:
    1. braku dostępnych terminów realizacji zgodnych z oczekiwaniami Klienta
    2. specyfikacji wykraczającej poza możliwości techniczne Sprzedawcy
    3. zamówienia odbiegającego od Towarów zwykle sprzedawanych w sklepie
    4. zamówienia niezgodnego z obowiązującym prawem lub przekraczającego ustalone normy społeczne
  6. Klient zobowiązuje się do zaakceptowania oferty w ciągu 5 dni roboczych, w przeciwnym razie warunki zamówienia mogą ulec zmianie lub może zostać ono odrzucone.
  7. Zawarcie Umowy następuje w momencie potwierdzenia oferty przez Klienta i gotowości Sprzedawcy do wykonania Towaru.

4. Ceny i płatności

  1. Wszystkie ceny podane są w złotych polskich (PLN).
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów oferowanych w Sklepie, przy czym zmiany nie dotyczą zamówień już złożonych. Zmiany cen będą widoczne w ofercie dostępnej w Sklepie.
  3. Dostępne formy płatności:
    1. Płatność elektroniczna (np. karta płatnicza, systemy płatności online)
    2. Płatność przy odbiorze (jeśli dotyczy)
    3. Inne formy płatności – ustalane indywidualnie.
  4. W przypadku informacji o obniżce ceny Towaru, Sprzedawca udostępnia informację o najniższej cenie danego Towaru w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki lub krótszym jeśli Towar jest oferowany w krótszym okresie.
  5. Realizacja zamówienia odbywa się po wpłynięciu płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  6. Do każdego zamówienia dołączony jest Dowód Zakupu.
  7. Wystawienie faktury odbywa się poprzez kontakt ze Sprzedawcą.

5. Dostawa i realizacja Zamówienia

  1. Dostawa zamówionych towarów odbywa się na adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia.
  2. Termin realizacji zamówienia wynosi zwykle 2–7 dni roboczych, z zastrzeżeniem możliwości realizacji zamówień indywidualnych lub specjalnych, gdzie termin realizacji może być dłuższy.
  3. Koszty wysyłki pokrywa Klient.
  4. Koszt wysyłki jest doliczany do wartości zamówienia i zależy od aktualnie obowiązującego cennika.
  5. W przypadku opóźnień w realizacji zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta o przyczynach opóźnienia oraz przewidywanym terminie dostawy.
  6. Dostępne formy dostawy to:
    1. Odbiór osobisty po uprzednim umówieniu terminu odbioru
    2. Paczkomaty InPost
    3. Automat DPD Pickup
    4. Orlen Paczka
  7. Dostawy realizowane są na terenie Polski.
  8. Nadanie przesyłek odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku.

6. Odstąpienie od umowy i zwroty

  1. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne i prawne Towarów na podstawie rękojmi zgodnie z Kodeksem cywilnym.
  2. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu towaru w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia, bez podania przyczyny, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
  3. Prawo do zwrotu nie przysługuje w przypadku produktów wykonanych na zamówienie indywidualne.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną lub listownie, a następnie zwrócić produkt w stanie niepogorszonym na adres Sprzedawcy.
  5. Zwrot należności nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania zwracanego produktu, przy użyciu tej samej metody płatności, jakiej użył Klient, chyba że strony uzgodnią inaczej.

7. Reklamacje

  1. Konsument ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeśli zakupiony produkt:
    1. jest niezgodny z opisem zamieszczonym w Sklepie,
    2. posiada wady uniemożliwiające jego prawidłowe użytkowanie,
    3. uległ uszkodzeniu samoistnie bez winy Konsumenta.
  2. Reklamację można zgłosić drogą elektroniczną na adres e-mail mojerozmaiterzeczy.pl.
  3. W zgłoszeniu należy podać opis wady, dowód zakupu oraz żądanie reklamacyjne (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy) oraz podać dane umożliwiające identyfikację klienta.
  4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Jeśli w tym czasie nie udzieli odpowiedzi, reklamację uznaje się za zasadną.
  5. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca pokrywa koszty zwrotu produktu oraz koszty dostarczenia nowego lub naprawionego towaru.
  6. Produkty oferowane w Sklepie są wykonywane ręcznie, co oznacza, że mogą różnić się od siebie detalami, takimi jak odcień, faktura czy drobne nierówności. Takie różnice nie stanowią wady produktu i nie są podstawą do reklamacji.
  7. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia wynikające z niewłaściwego użytkowania, np. mechaniczne uszkodzenia biżuterii, kontakt z wodą, substancjami chemicznymi czy upadek.

8. Prawa autorskie i własność intelektualna

  1. Wszystkie materiały zamieszczone w Sklepie, w tym zdjęcia, opisy produktów, grafiki oraz teksty, są chronione prawami autorskimi.
  2. Kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie materiałów ze Sklepu bez zgody Sprzedawcy jest zabronione.
  3. W przypadku nieuprawnionego rozpowszechniania, kopiowania i wykorzystywania materiałów ze Sklepu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia postępowania określonego przez odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

9. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na umowy zawarte przed ich wejściem w życie.
  2. Umowy zawierane poprzez Sklep są w języku polskim oraz w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  3. Rozstrzyganie sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu Cywilnego.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.